Podnikatelské nápady přihlášené do letošního ročníku soutěže Jihoczech, získají přístup ke crowdfundingu

10. ledna 2019
 
878A6851

V České republice komunitní financování neboli crowdfunding využilo ke svému financování již několik tisíc českých kulturních, technologických a vědeckých projektů a jeho obliba neustále vzrůstá. Využití tohoto fenoménu alternativního financování se pro začínající podnikatele přímo nabízí. Jihočeská agentura pro podporu inovačního podnikání (JAIP) proto ve spolupráci s Jihočeským vědeckotechnikým parkem obohatí letošní ročník soutěže Jihoczech nejen o možnost prověření způsobilosti přihlášených záměrů k financování pomocí crowdfundingu, ale uspořádá pro účastníky také vzdělávácí seminář a třem vybraným projektům přímo pomůže připravit úvodní kampaň tým profesionálů.

Podnikatelské nápady přihlášené do letošního ročníku soutěže Jihoczech, získají přístup ke crowdfundingu

Jihočeská agentura pro podporu inovačního podnikání (dále JAIP) připravila koncem loňského roku v rámci mezinárodního projektu CrowdStream praktické kurzy pro zájemce o tvorbu úspěšné kampaně, které se setkaly s velkým zájmem. "Rádi bychom pokračovali v odstraňování bariér v přístupu ke alternativním zdrojům financování. Dohodli jsme se proto, že v rámci závěrečné fáze našeho projektu ještě podpoříme úspěšnou krajskou soutěž Jihoczech, kterou organizuje Jihočeský vědeckotechnický park. Jsme přesvědčení, že nejlepší osvětou pro crowdfunding je konkrétní věcná podpora začínajících podnikatelů. Jejich pozitivní zkušenost je vždy nejlepší reklamou daného nástroje", domnívá se Michaela Novotná, ředitelka JAIP.

Co je Crowdfunding?

Pro realizaci každého projektu je zapotřebí získat dostatečné finanční prostředky. Ty je možné získat různě od známých nebo od banky, ne vždy a zejména na počátku podnikání taková možnost zřídka existuje. V takovém případě je třeba hledat alternativy, jak zafinancovat svůj projekt. Jednou z možností je právě kolektivní financování neboli crowdfunding.

Crowdfunding je způsob financování, kdy velký počet dárců přispívá relativně malé částky, které v součtu dají potřebné finance pro realizaci projektu. Pomocí tohoto nástroje je v současnosti možné financovat širokou škálu projektů, pryč je doba, kdy byl určen výhradně pro kulturní či charitativní záměry.  To, co nejvíce v České republice chybí, jsou finanční zdroje, které by se dostaly nejen do rozvinutých projektů, ale i do projektů, které jsou na svém začátku.

V minulosti byl investor jedinou alternativou pro získávání financí. Crowdfunding před lety odstartoval investiční revoluci, která umožnila projektům získávat prostředky přímo od svých fanoušků. Podporovatelé (tzv. backers) přitom mohli díky své ochotě zainvestovat do projektu, získat lepší ceny, stát se součástí projektu nebo obdržet výjimečné nabídky produktu.

Chcete se dozvědět více? Neváhejte s přihláškou do letošního kola podnikatelské soutěže Jihoczech, jehož uzávěrka se blíží - 31.1. 2019.